Yeni Dünya Gençliği Mart Sayısı


Merhaba sevgili genç arkadaşlar,
Mart ayıyla birlikte işçi sınıfının en bü-yük mücadele günlerine adım adım yaklaşı-yoruz. İlk olarak dünya emekçi kadınlarının günü yani 8 Mart’ı karşılayacağız.
New York’lu dokuma işçisi kadınların hakları için mücadele ettikleri için diri diri yakılmalarının ardından 8 Mart tüm dünya-da , komünist hareketin, komünist kadın hareketinin ünlü teorisyenlerinden Clara Zetkin’in önerisiyle emekçi kadınların hak taleplerini, mücadelelerini yükselttikleri gü-nün adı olmuştur. Bültenimizde orta sayfala-rı 8 Mart’a ayırdık.
Gündem o kadar hızlı değişiyor ki neyi ele alıp, hangi konuya ağırlık vereceğimiz konusunda kararsız kalıyoruz. KCK tutukla-maları, MİT yasası, başbakanın dindar genç-lik yetiştirme yönündeki açıklamaları, 28 Şubat restleşmeleri vs. vs. Bütün bunlar için-den biz gençleri dolaysız olarak ilgilendiren bir konu olan başbakanın dindar bir gençlik yetiştireceğiz açıklamasıydı. Bültenimizin baş yazısını bu konuya ayırdık.
Bir başka önemli konu da eğitim siste-minde getirilmek istenen 4+4+4 sistemi… Son günlerde üzerinde en çok durulan, en çok tartışılan konulardan birisi bu. Bülteni-mizin hazırlık aşamasını tamamladığımız için maalesef bu sayıda bu konuya değinemedik. Bu nedenle, bu bölümde kısaca da olsa de-ğinmekte fayda görüyoruz.
4+4+4 sistemi, başta zorunlu eğitim 12 yıla çıkıyor denilerek, sanki andaki sistem-den daha ileri bir sistemmiş gibi servis edildi medyada. Sonrasında çeşitli makamlardan açıklamalar, yorumlar gelemeye başladıkça bunun bir kandırmacadan ibaret olduğu anlaşıldı. Bu uygulamayla zorunlu eğitim 8 yıllık eğitim öncesinde uygulanan 5 yıllık zorunlu eğitimin bile gerisine düşmektedir. Öğrenciler bu kademeli sistemde 4 yıl oku-duktan sonra, ikinci dört yılı açık öğretimden okuyabilecekler.
Bunun anlamı ilk dört yıllık zorunlu eğitimden sonra, erkek çocuklarının çırak olarak atölyelere gönderilmesi, kız çocukla-rının ise evlerine gönderilmeleridir. Kuşku-suz bu uygulama hayata geçer ise en çok emekçi çocukları ve özellikle de kız çocukları mağdur olacaklardır.
Andaki eğitim sistemi günün gerekleri-ni yerine getirmekten uzak, çağın gerisinde kalan bir sistemdir. Fakat buna karşılık öneri-len yeni kademeli sistem andaki uygulama-dan daha ileri bir eğitim sistemi değildir. Bizim talep etmemiz gerek, okul öncesi eği-timi de kapsayacak şekilde düzenlenmiş, kademeli değil kesintisiz, bilimsel ve anadil-de bir eğitim sistemidir. Bize gereken böyle bir eğitimdir.
Bir sonraki sayımızda görüşmek dile-ğiyle… Hoşça kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder